en tredje sak

Nu kom jag precis på en 3e sak som många inte vet om mig.. jag hatar att gå på toa/duscha, med öppen eller olåst dörr, trots att jag är ensam hemma och vet att ingen kommer komma in.. Man kan tycka att det vore okej med bara stängd dörr om jag är ensam hemma, men nej, jag måste ha det låst också.. jag tror det är samma sak med allt annat.. jag gillar inte stora utrymmen.. Jag har nog tvärtemot cellskräck, men jag har inte torgskräck heller, folk med torgskräck brukar inte heller gilla att träffa folk, och det gör jag.. men platser, utrymmen, det ska vara litet.. om jag äter ute nånstans hatar jag att sitta mitt i rummet, utan jag vill ha ett avskillt hörnbord.. stort utrymme runt sängen hatar jag att ha när jag ska sova, jag vill att det ska vara trångt och mysigt.. sängen får gärna vara stor, men jag måste ha en vägg, hatar att sova om sängen är mitt i rummet..
fattar ni då hur jag avskyr mitt rum i lägenheten, rummet är liksom mitt i, där mamma och pappa går förbi hela tiden..rummet brevid har ingen dörr, bara en öppning eftersom det var två lägenheter förut och de gjorde en öppning där, så det blir som  2 rum i 1.. dörren ut till mat/vardagsrummet är dessutom en glasdörr, så man ser  ut där också.. mitt rum är alltså i princip en enda stor öppning, men ser alla rum därifrån typ, och jag som vill ha det ganska instängt hatar det! Jag vill ha ett eget utrymme, ett stängt utrymme.. inte för att jag vill vara själv som sagt, för personer vill jag alltid vara med, men jag vill kunna stänga om mig, vara privat

Kommentarer
Postat av: Viktoriae - En må bra blogg

Även om jag är hemma själv låser jag toan osv..

2011-04-10 @ 00:26:43
URL: http://viktoriae.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0