Helgen! :)

Första helgen i Cork avklarad! :) igår började med att jag fick skjuts till stan av Caroline vid typ 1 och mötte Izza :).. hon visade mig sitt favoritfik, Gloria Jean's, som hade sjukt goda drycker :).. jag käkade lite lunch där också innan vi drog vidare och började shoppa :)..vi stack till Meteor-butiken (mobiloperatören) och fixade lite..jag var tvungen att ladda upp med 20 euro (hade redan laddat upp 10) för att få dendär specialgrejen där det är gratis att ringa och smsa till andra meteor-mobiler..

sen drog vi runt i olika affärer, jag köpte bara en mjukiströja (asså ena delen av en mjukisdress, byxorna köper jag nån annan gång :)), sen drog vi till Boots och jag köpte lite nödvändiga saket till badrummet som tvål, rakhyvel och sånt..jag och Izza köpte även tandbleknings-kit :D..som vi skulle fixa på kvällen men som vi aldrig gjorde.. sen köpte vi gin och vin och drog hem till Izza där vi käkade mat och sen gick vi ut och börja supa ;)..i våran fylla hade vi väldigt djupa samtal haha.. sen skulle vi sova och luftmadrassen som jag skulle sova på tog typ 1 timme att pumpa upp haha seriöst det var assvårt! dessutom läckte en del av luften ut under natten så jag i princip låg på golvet :P..

vi gick upp vid typ 2 idag och käkade frukost/lunch innan vi drog iväg till stan idag igen, fikade på Gloria Jean's igen ;)..sen gick vi i HMV och jag köpte en film, the notebook <3... de har precis öppnat ett H&M här också där vi gick in och jag köpte några örhängen, känns så skönt att ha en svensk affär här! haha.. käkade middag på subway, drog till en glassbar och käka bananasplit, en apsnygg kille jobbar där! hehe ;).. sen gick vi runt och markerade speciella ställen på min karta som jag köpt så jag ska hitta lättrare..sen drog vi till bussen som gick 9 och jag åkte hem :).. sitter här nu, har precis duschat, ska väll sova om ett tag..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0