Nervositet.

Idag ringde Jossi mig vid 10 och väckte mig ;) men tur det, annars hade jag väll sovit hela dagen :P hon undrade iallafall om jag ville åka in till stan och käka lunch med henne och det ville jag :)..så jag åkte in och medans jag väntade på henne i Gamla stan hände dethär:

en tant fram till mig (eller typ 60 år).. "hello..do you know how to get to Gullmarsplan?" jag pekar på skarpnäck-tunnelbanan och tror att hon fått tillräckligt med hjälp..inget mer med det liksom

då jag ser att hon försöker komma igenom spärren genom att bara gå..det är klart spärren inte snurrar liksom för hon inte dragit ett kort..så jag bestämmer mig för att hjälpa ännu mer

Jag: hm, excuse me, you have to have a card *pekar på där man drar kortet*
Hon: But I don't have one..
Jag: OK, then you can go and pay there...
Hon: Maybe you can help me?! *pekar mot mitt kort som att jag ska dra det så hon kan planka?*
Jag: No, you have to go and pay there..
Hon: But I don't have much...

jag ska precis säga att det kommer kosta sjukt mycket mer om en vakt kommer och vill se hennes kort/remsa och hon inte har nån än om hon bara betalar vid spärren liksom, då hon KRYPER under spärren och springer iväg X''D hahah rolig tant!

sen kom iaf jossi och vi drog till Tacobar och käka :) sen till Espressohouse för att ta en latte innan hon skulle iväg igen och jag skulle hem :)..gick in och frågade frisören om dom hade typ att klippa utan bokning och det gick så nu är jag nyklippt :D..mitt trassel som jag hade tog längre tid att reda ut än själva klippningen :P

sen kom Jenny förbi och vi drog till henne :)..har bara slappat, lagat mat som blev gott, kollat på idol och lyxfällan och nåt komediprogram :) och spelat tv-spel ;)..

idag blev jag så sjukt nervös inför flytten till Irland! jag som inte varit så nervös innan, men nu är det ju bara några få dagar kvar!..så blev så nervös och deppig så det var  jobbigt..måste ju hinna träffa alla, Janni, som jag träffade senast i förrgår men det känns som så längesen ändå för vi träffas typ alltid såå..och imorrn kan hon typ inte och inte på lördag så Janni..SÖNDAG!! vi måste :(

Kommentarer
Postat av: Jessica

What a tant!! Man möter så mycke underligt folk... Jessica Frost från fefo här btw! Fin blogg 8)

2009-09-26 @ 15:21:12
URL: http://iamjessica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0