Utsparkad!

OKEJ, såhär ligger det till, jag orkar inte berätta så mycket om det menmen

allt verkade skitbra, familjen verkade gilla mig.. Caroline blev irriterad idag på en sak jag gjorde, jag hade råkat låta Harry bli lite smutsig och hon blev irriterad.. gick ut igen för att leka med Kevin.. gick in igen för att be om ursäkt för det som hände

då kommer det..."me and eugene have talked about this..and..its not going to work"...jag..helt nollställd..VA?!.. hon säger att dom kan fixa hotell till mig, ger mig pengar, och säger att eugene kan skjutsa in mig till stan senare.. då menar hon alltså att jag ska dra, SAMMA DAG SOM HON SÄGER DET?!.. inte ens en förvarning, utan "vi är inte nöjda med dig, tack och hej" typ.. jag blev så chockad att jag knappt kunde säga nåt, utan gick ut och hämtade in Kevin.. frågar henne vad problemet är, om jag inte gjort nåt tillräckligt bra."nää, du har gjort allt perfekt och gjort allt jag sagt åt dig att göra, men det funkar bara inte"... bra förklaring? inte... så hon ber mig gå upp och packa.. jag bryter ihop, ringer Izza och berättar allt och jag fick som tur var komma och sova där hos hennes au pair-familj istället för att bara bli lämnad på nåt hotell... när jag kommer ner och har packat frågar jag ännu en gång vad felet var..eugene är mer ärlig och säger att jag snackar i telefon när jag passar barnen och en gång somnade jag i soffan..MEN..jag frågade ju Caroline hela tiden om hon ville att jag skulle göra nåt och då sa hon "nää, gå och vila"..då är det klart jag kan somna?!...

dom tyckte helt enkelt att jag inte kollade efter barnen tillräckligt mycket, att dom är så överbeskyddande så att nåt kan hända om jag vänder ryggen till.. kan stämma ja, MEN, dom gav mig ju inte ens en chans att bättra mig?! jag har varit här i en vecka och precis börjat lära mig rutiner, om dom inte är nöjda med nåt så ska dom ju säga det och ge mig en chans.. men nej, jag får ta mitt pick och pack och dra!.. är fortfarande i chock, kan inte tänka klart, får sova hos Izza några dagar, sen åker jag väll hem..

 

jag fattar inte hur nån kan vara så hjärtlös.. en 19årig tjej som flyttar till ett främmande land, och dom bara kör ut mig?!.. dethär SUGER!


Kommentarer
Postat av: Kim

Men va i HELVETE? Det var det mest idiotiska jag hört på länge. Bra att HAN var ärlig men de skulle ha påpekat något, inte bara sett efter och sedan bara kasta ut dig efter en vecka! Jag blir förbannad, idioter finns det gott om. Säg det till au-pair företaget, för det finns det väl? Och anmäl familjen. I alla fall påpeka vad de gjort. Det får inte gå till så. Idioter.

2009-10-08 @ 22:02:26
URL: http://twostepsonthewater.blog.com
Postat av: Anonym

Det enda jag kan säga är att du borde vara glad för att du iaf slipper vara hos dem för dem verkar ärligt talat inte riktigt kloka. Dem har bara bestämt sig för att du ska bort, dem är inte nöjda eller bekväma med dig och då gör sådär. Det är så fräckt. Speciellt att dem varken ger dig en andra chans att förbättra dig (speciellt när det bara gått en vecka!?) eller åtminstone inte köra ut dig samma jävla dag. Som om du är en jävla slav dem kan slänga bort hur som helst. Nej fy fan, det är lite farligt med på det här sättet med att åka som au-pair, man vet inte egentligen vad för folk man kommer till. Förstår att du är besviken och chockad, men ta inte på dig skulden för det här, det tror jag inte heller att du gör, det är dem som är helt vrickade helt enkelt som inte vågar vara ärliga eller vad det är frågan om. Försök, iaf om ett tag vara glad för att du slipper vara hos en sån familj. Det är bara höra av dig om det är nåt, hälsa Izza. Vill gärna höra när du kommer hem,

Kram Sandra

2009-10-09 @ 01:07:13
Postat av: Walkyra

Usch vilken dålig stil alltså. så tidigt och på det sättet är inte okej liksom >.<

2009-10-11 @ 00:11:54
URL: http://mwandahl.blogspot.com
Postat av: Buffy

Det där är ju riktigt sjukt gjort. Så kan de ju bara inte göra. Man brukar ju ge folk en chans att bättra sig innan man kastar ut dem :(

2009-10-11 @ 23:58:33
Postat av: hanna

oj vad tråkigt för dig! å andra sidan fattar jag familjen. alltså, ens barn är ju typ det omtåligaste viktigaste whatever man har, och det är klart man vill att allt ska vara perfekt i så fall! och de har ju lite rätt, du SKA inte snacka i telefon medan du jobbar. det finns inget jobb där sånt är okej. om jag skulle sitta och snacka i mobil på mitt jobb skulle jag också få sparken.

2009-10-13 @ 13:27:10
URL: http://hannamariefiddeli.blogg.se/
Postat av: Linnea

Alltså. Det låter helt sjukt. Okej om dom var missnöjda. De får väl sparka dig. Men sparka UT dig? Vafan liksom. Helt sjukt.

2009-10-13 @ 21:14:14
URL: http://wonwon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0