Dagen än så länge.

Jag kände för att hjälpa till mycket idag, mer än vad jag egenligen behöver för att det är så sjukt lite Caroline har sagt att jag ska göra. Tar den listan i slutet av inlägget.

Vaknade 8 men låg kvar till halv 9 och gick upp då. Direkt när jag kom ner tömde jag diskmaskinen och fyllde den igen. Sen käka jag frukost (bara en banan och en kopp te) medans jag kollade på barnprogram med barnen :P.. när jag druckit upp mitt te så började jag sopa golvet i köket (stort kök), och dammsög upp högarna jag hade samlat med en väldigt fyndig liten handdammsugare :).. sen städade jag lekrummet och lilla Kevin kom för att hjälpa :).. sen tog jag det lite lugnt och läste ett tag, och sen ville kevin att jag skulle läsa för honom (han ÄLSKAR böcker, fast lyssnar inte riktigt när jag läser, utan kollar mest på bilderna ;)).. nu åkte Caroline och Kevin iväg för att hämta Ciara från förskolan, Harry sover så hon sa att jag fick ta det lugnt och gå upp till datorn om jag vill :)

Lista över saker jag ska göra:
Sopa golvet i köket varje dag
Dammsuga BARA vardagsrummet EN gång i veckan
Städa barnens lekrum en gång i veckan
Tömma och fylla diskmaskinen
Ibland styka Eugenes skjortor
Och leka med barnen såklart :)

1000 spänn i veckan för detdär lilla? känner mig bortskämd :P.. så därför gör jag allt jag kan, ska städa lekrummet oftare (typ städa undan varje dag hade jag tänkt), kanske dammsuga oftare, hjälpa till med matlagning, och dessutom leker jag med barnen fast jag slutat (iaf igår)..man kan ju inte riktigt skilja på jobb och privatliv när man jobbar som au pair..

när Caroline kommer hem med Ciara blir det nog lunch och jag tror disken är klar så då ska jag tömma den igen :)

fler bilder på huset kommer senare men det känns lite weird att bara gå ut och fota liksom XD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0