depp-väder

Usch vad deppigt väder det är idag.. idag är en sån dag som jag bara inte vill göra ett skit.. typ sitta med ett paket Ben & Jerrys och chips (FETTA!) framför antingen depp-film á la A walk to remember ELLER rolig musikal-film á la High school musical (jag har blivit så nörd!)... men för det första, jag har varken B&J eller chips hemma..och för det andra, hela familjen är hemma och då är det inte särskilt mysigt.. jag vill bara sitta heeeelt själv med ett varmt täcke.. får väll ta och göra det nån gång i veckan när mamma och pappa jobbar och brorsan är i skolan...

vet inte vad jag ska göra nu..vaknade halv 2 (fast egentligen halv 1 för klockan ställdes ju om inatt..) jag undrade hur jag kunde sova så länge..har aldrig kunnat det förut :S drömde konstiga och lite läskiga drömmar också... gick upp och hade ingen som helst matlust (har inte haft det på några dagar) men var hungrig och brorsan lagade nån mat så käka ändå..och det var INTE gott kan jag säga!.. han brukar experimentera med mat och oftast brukar det bli riktigt lyckat! jag är en fegis som lagar det jag VET kommer bli gott..han gör inte det..men som sagt, idag blev det inte gott..men man kan ju inte veta om man inte chansar och provar på nya saker..

Sen blev man lite deppigare över att mamma och pappa snackar om att sverige är påväg in  i en lågkonjuktur och sånt... dom har sparat pengar i aktier till mig sen jag var jätteliten och för ett år sen var det högt men nu har det gått ner så om vi hade tagit ut pengarna för ett år sen hade jag varit ungefär 40 000 kr rikare..kul att höra sånt liksom :S.. aja, aktierna kanske går upp igen... sen säger dom också att det är värst för mig eftersom det är svårt att få jobb nu när börsen kraschar och jag går ju ut gymnasiet snart så då måste jag helst plugga vidare direkt efter gymnasiet vilket INTE var min plan! Jag vill jobba för jag är skoltrött och SEN kanske plugga vidare..men det kan bli svårt eftersom som sagt, det är svårt att skaffa jobb i dagens läge.

Nu vet jag inte vad jag ska göra..kanske kolla på film hos en kompis eller nåt? Jossi och Jenny är i Spanien dom lyx-ungarna och slipper det deppiga vädret i Sverige..

usch vad långt och klagigt ämne det blev, nu ska jag hitta på nåt, ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0