CV och personligt brev

Här sitter jag, och försöker plugga. Jag är inte taggad! Jag har iallafall skrivit mitt CV (vilken bra uppgift vi fick, dethär att skriva CV och personligt brev i Projekt och företagande-kursen kan man ju använda när man söker jobb också!) Vi fick veta av läraren att det inte bara är texten om sig själv som är viktig. Även att det ser fint ut så arbetsgivaren lägger extra mycket märke till just DITT cv. Om arbetsgivaren fått in massa cv:n och ditt ser lite snyggare ut än alla andras så är det mycket större chans att arbetsgivaren verkligen läser det som just du har skrivit! Jag tyckte från början att projekt och företagande är en flumm-kurs som är väldigt onödig och det tycker jag fortfarande till viss mån men jag har faktiskt fått reda på en del bra saker! Kanske inte kursen är så dålig ändå..

Nu måste jag iallafall skriva ett personligt brev anpassat efter drömjobbet. Men hur sjutton ska man veta vad ens drömjobb är i den här åldern? Vissa kanske vet redan nu men jag vet absolut inte vad jag vill göra med mitt liv! Får helt enkelt ta det jag är intresserad av just nu, café.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0