För jag har tagit studenten...

fyfan vad jag är bra! :D

Dagen började ju då med champagefrukost i regnet..svinkallt var det, men inget kunde dra ner mitt goda humör :D..vi möttes halv 10 högst upp på vanadislunden, drack champagne, pratade och sånt :)..fixade även iordning lakanet till flaket :)

sen bar det av till Wennergren center där vi skulle fotograferas 10.45.. hoppas jag blev bra!.. sen fick alla skriva i mössorna, väldigt många kommentarer fick jag :) Efter det var det dags för lunch, det var gott :) kyckling med rödvinsås och potatis :)..lärarna sjöng för oss och höll tal, Dennis, våran mentor höll tal först och jag blev faktiskt rörd. Var SÅ nära på att börja gråta faktiskt. Efter hans tal ville ju såklart alla andra lärare :) Vårat bord var nog ljudligast eftersom Datte som var redigt full satt vid vårat bord och aa..vi skrek nog mest av alla ;).. efter diplom-utdelning till elever som utmärkt sig på nåt speciellt sätt (Johan i MIN klass vann förövrigt pris för bästa studieresultat, grattis Johan! :D) så skulle vi ner till utspringet. Betygen delades ut, min klass skulle springa ut först, och det gjorde vi! Fast det blev inte så mycket spring eftersom det var en liten dörr och  proppfullt utanför. Jag såg min skylt, och där stod mamma och ullis :)..pappa och brorsan letade fortfarande efter en plats att parkera bilen så dom var inte där just då men sen kom dom :)..vi pratade lite, fotade, och sen var jag tvungen att byta om inför flaket! :D.. sen gick vi på flaket, familjen vinkade av mig. Flaket var en av de roligaste sakerna jag nånsin gjort, men det var SJUKT kallt. Några hade köpt typ 300 st billig öl som användes till att kasta. Alla kastade öl överallt, det var skitkul, men jag hade inte en enda torr fläck på hela kroppen.. chauffören bromsade så hastigt också så alla flög fram och tillbaka! :D.. vid 4 ungefär gick vi av och åkte hem till min mottagning. Vi stank som alkisar på t-banan, haha,DRÄNKTA med öl. Kom hem och dushade av mig och bytte om igen innan gästerna kom :)

och gud vad många som kom! tårtan räckte inte ens till alla, kom fler än väntat :)..fick massa fina presenter, kommer nog inte ens ihåg alla men kan försöka

1500 kr (300 blev SNODDA av nån! :O..alltså VEM gör sånt?! vi är nästan helt säkra iallafall för pengarna var fast-tejpade på ett kort och sen hittade jag kortet, pengarna borta, och det såg ut som nån slitit av det. Det är egentligen inte pengarna som spelar så stor roll, pengar går att ersätta, men att nån som blivit bjuden på en studentmottagning går och snor av studenten. det är nåt jag inte fattar)
2 SKITfina ljusstakar, alltså mer som höga glas liksom, skitfina iallafall <3
örhängen
2halsband
3 kokböcker, haha, en hint kanske? ;)
pajform (en av kokböckerna var recept på pajer)
två pennor (sånnadär typiska studentpennor)
250 kr presentkort på akademibokhandeln
en liten tuggummimaskin ^^
en skitfin sjal, lila/rosa och svart, kommer användas flitigt :)
ett bokställ typ
massa blommor, sen kommer jag inte ihåg nåt mer förutom....

KAMERAN jag velat ha i mer än ett år! :D:D jag fattar inte hur pappa kunde komma ihåg EXAKT vilken modell jag ville ha..Canon EOS 450 D <3.. den jag skrev om förut om ni kommer ihåg? jag blev sjukt glad :D



efter att alla gäster gått hem skulle vi ut och festa :)..jossi och hanna följde med också :)..men vi gick INTE till där slutskivan skulle vara för tydligen skulle det kosta 180 kr och det var ändå knappt nån där.. vi träffade Jonte i klassen och hans kompis Eddie och Henrik i M3B så de tre, jag, sandra, daniella, hanna och jossi stack till Gamla Stan och gick till sjätte tunnan och satt och drack :)..sen såg jag tobbe i klassen där också och hans kompisar så vi var med dem också och sen kom även David och hans kompisar :)

så det blev rätt misslyckat studentfirande, iaf för vi ville fira med klassen på kvällen.. de enda från min skola som tagit studenten som var där var jag, sandra, daniella, jonte, henrik, David och Tobbe.. haha aja, det var trevligt iaf :)..sen när vi stack köpte jag käk på donken, när vi vänta på tunnelbanan hem kom en skittrevlig kille och snacka med oss :) "har ni tagit studenten? jag är så GLAD för eran skull! själv har jag ett år kvar...det är JÄTTESKÖNT va? hur är det att ta studenten? det är kul med flak va? om ni var mina döttrar hade jag varit så stolt över er!" sen fråga han om våra betyg, sa att vi var söta, haha..han var trevlig :).. sen kom tuben och vi åkte hem..satt en skitäcklig kille mittemot mig.. han hade helt röda ögonvitor och kliade sig HELA tiden.. alltså ÖVERALLT.. mest håret, HELA huvudet, trodde typ jag skulle få loppor :(.. sjukt äcklig var han..

sen kom vi iaf hem, jag käka, sen sov vi :)

jag har sjukt ont i halsen, har ju redan varit förkyld i en månad, och efter gårdagens regn och ölsprut kan det ju inte bli bättre.. aja, jag klarar mig :)..snart ska jag iväg till en mottagning :) emmas, hon kom igår på min :)..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0