Språk?

Jag och brorsan hade nyss en lång disskution om språk :P..enligt honom så är det svårare för honom att ställa om till svenska efter att ha pratat engelska för han är bättre än mig på engelska... det låter väldigt roligt..om han pratat engelska ett tag och ska säga nåt på svenska så blir det ofta att det han säger på svenska blir engelskt uttal :D..JAG, kan ställa om från engelska till svenska perfekt utan uttals-fel eftersom jag tydligen är sämre på engelska? okej, han ÄR bättre.. han menar bara att engelska och svenska har olika tonlägen... jag har tydligen svenskt tonläge när jag pratar engelska men mitt uttal är ju ändå typ perfekt så vad spelar det för roll?

Vad tycker ni är bäst? Att kunna ställa om från engelska till svenska utan uttalsfel men med något fel ton när man pratar engelska ELLER att ha helt perfekt engelsk ton men att ibland uttala svenska ord fel när man ställer om?

Jag vet inte varför jag skrev dethär XD men liksom..jag förstår inte vad han menar.. mitt engelskauttal är bra men i England skulle folk höra att jag inte bor där för att TONEN är något fel? :S..om mitt uttal ändå är bra..vad spelar det då för roll som sagt?.. JAG tycker allt att det är bättre att låta bra på svenska ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0